loading...
تــک تــیرانــداز
محمد بازدید : 207 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

آرش مجموعه‌ای از راکت‌های توپخانه‌ای غیر هدایت شونده ۱۲۲ میلی‌متری تولید ایران برای استفاده در راکت‌انداز روسی بی‌ام-۲۱ گراد است.

 
File:ArashRockets.PNG
چهار مدل صادراتی از این راکت وجود دارد که هر یک دارای مشخصات مختلفی هستند:
آرش ۱ : برد : ۲۱٫۵ کیلومتر، طول : ۲٫۸۱۵ متر، سرعت : ۷۱۰ متر بر ثانیه
آرش ۲ : برد : ۳۰ کیلومتر، طول : ۲٫۸۱۵ متر، سرعت : ۱۰۵۰ متر بر ثانیه
آرش ۳ : برد : ۱۸ کیلومتر، طول : ۲٫۰۵۰ متر، سرعت : ۷۲۰ متر بر ثانیه
آرش ۴ : برد : ۴۰ کیلومتر، طول : ۲٫۸۹۰ متر، نوع کلاهک : HE تکه تکه شونده، توپ فولادی، مین و سوخت هوایی (احتمالاً)
مدارک صادرات می‌گویند که آرش ۴ دارای سیستم پرتاب کننده متفاوت نسبت به دیگر انواع است. همه آنها از لانچرهای ۴۰ لوله‌ای شلیک می‌شوند.

 

 

محمد بازدید : 212 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (1)

راکت ها نوعی از موشک های غیر هدایت شونده هستند که در سیستم های نظامی به عنوان بخش از واحدهای توپخانه به عنوان " توپخانه موشکی " وارد عمل می شوند. یکی از اولین نمونه های موفق در این بخش راکتهای 122 میلی متری سری کاتیوشا ساخت شوروی سابق بود که اولین بار در زمان جنگ دوم جهانی به کار گرفته شدند.

از آن تاریخ به بعد ارتش های مختلف در سرتاسر دنیا با پی بردن به اهمیت سامانه های راکتی از حیث سرعت، برد و دقت و همچنین قدرت تخریب بیشتر به تولید گونه های مختلفی از آنها پرداختند. 

در کشور ما ایران نیز در دوره پس از پیروزی انقلاب و با درگیر شدن کشور در جنگ تحمیلی مسئولین دفاعی ایران به سرعت به پتانسیل های بالای این سامانه ها پی برده و به طراحی و ساخت گونه های مختلفی از این سیستم ها روی آوردند.

راکت فجر 5 با کالیبر 333 میلی متر ساخت جمهوری اسلامی ایران بوده و دارای برد اعلام شده 75 کیلومتر می باشد.

این راکت می تواند سر جنگی 175 کیلوگرمی که شامل 90 کیلوگرم مواد منفجره شدید الانفجار ( HE ) می باشد را حمل نماید. قابل به ذکر است که میزان مواد منفجره قابل حمل توسط این راکت کمی از بمب سقوط آزاد MK-82 هم بیشتر است!! و از این رو قدرت قابل ملاحظه ای را برای هر تیر از این راکت فراهم می آورد. 

محمد بازدید : 146 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

سجیل نسلی از موشک‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است. این موشک زمین‌به‌زمین دو مرحله‌ای، ۲ موتور سوخت جامد مرکب و بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد و متخصصان ایرانی آن را ساخته‌اند. این موشک در ۲۲ آبان ۱۳۸۷ با حضور مصطفی محمد نجار با موفقیت آزمایش شد.

در صبح روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، تلویزیون دولتی ایران با قطع برنامه‌های عادی، تصاویر آزمایش موفقیت‌آمیز سجیل را پخش کرد. اداره تبلیغات دفاعی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت که این موشک زمین‌به‌زمین، سوخت جامد و دو مرحله‌ای دارد. براساس این گزارش، موشک سجیل ۲، بهینه شده موشک سجیل است که در مقایسه با موشک سجیل، از قدرت مانور بالاتر و زمان پرتاب کمتر و بنابراین قدرت دفاعی بیشتری برخوردار است.

نام سجیل به معنی «گل پخته» به آیه‌ای از قرآن اشاره می‌کند که براساس آن خداوند پرندگانی را که با نوک خود سنگ‌هایی از جنس گل پخته حمل می‌کردند، برای دورکردن متجاوزان به شهر مکه فرستاد.

نوع موشک: بالستیک برد متوسط
زمین به زمین سوخت جامد

خاستگاه : جمهوری اسلامی ایران

طراح: متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع

وزن ۲۶۰۰۰ کیلوگرم
طول ۱۹ متر
قطر ۱٫۵ متر
موتور: سوخت جامد (دو مرحله‌ای)
برد موثر: ۲۰۰۰ - ۲۵۰۰ کیلومتر

محمد بازدید : 144 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

در 14 مردادماه سردار احمد وحيدي در یک نشست خبري از جزئيات نسل چهارم موشک "فاتح 110" خبر داد و گفت: نسل چهارم موشک فاتح 110 با قابليت نقطه زني و برد بيش از 300 کيلومتر توسط سازمان صنايع هوا و فضاي وزارت دفاع با موفقيت آزمايش شد.


قدرت نقطه زنی در هر نوع شرایط آب و هوایی، افزایش طول عمر موشک، افزایش زمان استقرار موشک مسلح بر روی سکوی پرتاب جهت شلیک به موقع، کاهش زمان تست‌های قبل از پرتاب و حین پرتاب،‌ کاهش زمان ترک موضع پرتاب و عدم نیاز به بازدیدهای دوره‌ای کوتاه مدت از توانمندی‌های مهم این موشک است.

 

محمد بازدید : 158 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

بیست و هفتمین دوره جشنواره علمی خوارزمی صبح امروز با حضور حسن روحانی رییس جمهور در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد که در آن از طراحان سامانه موشک انداز ضدزره ذوالفقار نیز تقدیر به عمل آمد. سامانه موشک انداز ضدزره ذوالفقار که در این جشنواره رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای را به خود اختصاص داد، با مشارک شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) و یکی از دانشگاه های کشور ساخته شده  است.

zolfaghar

این سامانه ضدزره زمینی، برای شلیک و هدایت موشک‌های ضد تانک بُرد بلند نسل سوم در شرایط آب و هوایی نامساعد در روز و شب است که برای انهدام اهداف ثابت و متحرک از جمله تانک‌های مدرن و پیشرفته با زره واکنشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامانه ذوالفقار همچنین می‌تواند انواع خودروها، سنگرهای بتونی و نیز بالگردهای متخاصم را در ارتفاع پست مورد هدف و انهدام قرار دهد. این سامانه با روش پرتوسوار لیزری هدایت موشک را انجام داده و دارای ساختار مختل کننده راداری است.

محمد بازدید : 162 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

موشک بینا یک موشک هوا به سطح و سطح به سطح با هدایت شونده لیزری است.

این موشک که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، یک موشک هدایت شونده لیزری هوا به سطح و سطح به سطح می‌باشد و قابلیت شلیک از هواپیما و انواع سکوی پرتاب زمینی را دارا می‌باشد.

موشک بینا

موشک بینا قادر است اهداف مهمی همچون پل‌ها، تانک‌ها، ادوات جنگی و مراکز فرماندهی دشمن را به دقت مورد اصابت قرار دهد.

سرعت عمل فوق العاده در از بین بردن اهداف مورد نظر، نگهداری آسان و قدرت سریع بکارگیری از ویژگی‌های موشک بینا به شمار می‌رود.

درباره ما
......
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا ایران پتانسیل ابر قدرت شدن را دارد؟
    ابزار اپلود فایل
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 1,181
  • بازدید کلی : 23,894
  • کدهای اختصاصی