loading...
تــک تــیرانــداز
محمد بازدید : 331 جمعه 28 آذر 1393 نظرات (2)

سلاح سیاوش جدید ترین سلاح تک تیر انداز ساخت صنایع دفاعی ایران است

کالیبر: 7.62

وزن:6.5 کیلوگرم

برد مفید:700 متر

تغذیه: خشاب 5 تیر

محمد بازدید : 176 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

قاصد بمبی هوا به زمین، هدایت‌شونده و دور برداست که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان طراحی شده است و نیاز نیروی هوایی كشور را به یك سلاح توانمند هدایت‌گستر و دور ایستا تامین می‌كند.


بمب هدایت شونده 2000 پوندی قاصدقدرت تخریب بسیار بالا، هدف گیری و هدایت نقطه ای علیه اهدافی که در دید مستقیم خلبان قرار دارد ،کنترل و هدایت خودکار بمب تا لحظه برخورد ، عدم توانایی دشمن در ایجاد اختلال هدایت بمب(هدایت تصویری -پسیو) از جمله ویژگی های مهم بمب هوشمند قاصد به شماره می رود. این بمب دارای قابلیت های دیگری همچون شلیک از فاصله دور از دسترس پدافند دشمن و انهدام اهداف استراتژیک دشمن با حداقل درگیری است.

محمد بازدید : 4833 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)
 
خمپاره یک سلاح توپخانه همراه بدون خان است خمپاره انداز 81 میلیمتری می تواند تعداد 20 تیر در هر دقیقه به فاصله حداکثر 5200 متری شلیک نماید. .
 
وزن کل : 40 کیلوگرم
وزن لوله : 500/14 کیلوگرم
طول لوله : 145 سانتیمتر
وزن دوپایه : 300/12 کیلوگرم
وزن قنداق : 300/12 کیلوگرم
وزن زاویه یاب : 750/1 کیلوگرم
میدان تیر در سمت : 360 درجه
میدان تیر در برد : 700 ال 1600 میلیم
میدان تیر در سمت (با گردونه سمت ) : 125 میلیم
یک دور گردش کامل گردونه برد : در حدود 8 میلیم
یک دور گردش کامل گردونه سمت : در حدود 9 میلیم
حداکثر برد تحت زاویه 45 درجه و با خرج 7 : 4900 متر
حداقل برد با حداکثر زاویه تیر و خرج صفر : 150 متر
 
محمد بازدید : 207 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

آرش مجموعه‌ای از راکت‌های توپخانه‌ای غیر هدایت شونده ۱۲۲ میلی‌متری تولید ایران برای استفاده در راکت‌انداز روسی بی‌ام-۲۱ گراد است.

 
File:ArashRockets.PNG
چهار مدل صادراتی از این راکت وجود دارد که هر یک دارای مشخصات مختلفی هستند:
آرش ۱ : برد : ۲۱٫۵ کیلومتر، طول : ۲٫۸۱۵ متر، سرعت : ۷۱۰ متر بر ثانیه
آرش ۲ : برد : ۳۰ کیلومتر، طول : ۲٫۸۱۵ متر، سرعت : ۱۰۵۰ متر بر ثانیه
آرش ۳ : برد : ۱۸ کیلومتر، طول : ۲٫۰۵۰ متر، سرعت : ۷۲۰ متر بر ثانیه
آرش ۴ : برد : ۴۰ کیلومتر، طول : ۲٫۸۹۰ متر، نوع کلاهک : HE تکه تکه شونده، توپ فولادی، مین و سوخت هوایی (احتمالاً)
مدارک صادرات می‌گویند که آرش ۴ دارای سیستم پرتاب کننده متفاوت نسبت به دیگر انواع است. همه آنها از لانچرهای ۴۰ لوله‌ای شلیک می‌شوند.

 

 

محمد بازدید : 162 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

 بمب قدر تا کنون بارها در رژه نیروهای مسلح دیده شده و عضوی از خانواده بمب های هدایت شونده ایران میباشد.این بمب یک بمب هدایت تلویزیونی است و حسگر اکترواپتیکال آن در زمان شلیک بر روی هدف تصاویر را به کابین خلبان مخابره میکند ،شتاب سنج  و سطوح کنترل نیز در عقب آن وصل است.

این بمب 4.11 متر طول دارد و قطرش 18 اینچ است و گفته میشود حداکثر برد ان بین 20 تا 60 کیلومتر میباشد.

این بمب در نیروی هوای با نام gub67.8 شناخته میشود و میتواند علیه تاسیسات ,ناوچه ها , پل ها و... استفاده شود .

وزن سر جنگی این بمب حدود 907.18 کیلو گرم است و وزن کل بمب 1111 کیلوگرم است.

 

 

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/15/564823_475.jpg

 

محمد بازدید : 213 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (1)

راکت ها نوعی از موشک های غیر هدایت شونده هستند که در سیستم های نظامی به عنوان بخش از واحدهای توپخانه به عنوان " توپخانه موشکی " وارد عمل می شوند. یکی از اولین نمونه های موفق در این بخش راکتهای 122 میلی متری سری کاتیوشا ساخت شوروی سابق بود که اولین بار در زمان جنگ دوم جهانی به کار گرفته شدند.

از آن تاریخ به بعد ارتش های مختلف در سرتاسر دنیا با پی بردن به اهمیت سامانه های راکتی از حیث سرعت، برد و دقت و همچنین قدرت تخریب بیشتر به تولید گونه های مختلفی از آنها پرداختند. 

در کشور ما ایران نیز در دوره پس از پیروزی انقلاب و با درگیر شدن کشور در جنگ تحمیلی مسئولین دفاعی ایران به سرعت به پتانسیل های بالای این سامانه ها پی برده و به طراحی و ساخت گونه های مختلفی از این سیستم ها روی آوردند.

راکت فجر 5 با کالیبر 333 میلی متر ساخت جمهوری اسلامی ایران بوده و دارای برد اعلام شده 75 کیلومتر می باشد.

این راکت می تواند سر جنگی 175 کیلوگرمی که شامل 90 کیلوگرم مواد منفجره شدید الانفجار ( HE ) می باشد را حمل نماید. قابل به ذکر است که میزان مواد منفجره قابل حمل توسط این راکت کمی از بمب سقوط آزاد MK-82 هم بیشتر است!! و از این رو قدرت قابل ملاحظه ای را برای هر تیر از این راکت فراهم می آورد. 

محمد بازدید : 146 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

سجیل نسلی از موشک‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است. این موشک زمین‌به‌زمین دو مرحله‌ای، ۲ موتور سوخت جامد مرکب و بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد و متخصصان ایرانی آن را ساخته‌اند. این موشک در ۲۲ آبان ۱۳۸۷ با حضور مصطفی محمد نجار با موفقیت آزمایش شد.

در صبح روز چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸، تلویزیون دولتی ایران با قطع برنامه‌های عادی، تصاویر آزمایش موفقیت‌آمیز سجیل را پخش کرد. اداره تبلیغات دفاعی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت که این موشک زمین‌به‌زمین، سوخت جامد و دو مرحله‌ای دارد. براساس این گزارش، موشک سجیل ۲، بهینه شده موشک سجیل است که در مقایسه با موشک سجیل، از قدرت مانور بالاتر و زمان پرتاب کمتر و بنابراین قدرت دفاعی بیشتری برخوردار است.

نام سجیل به معنی «گل پخته» به آیه‌ای از قرآن اشاره می‌کند که براساس آن خداوند پرندگانی را که با نوک خود سنگ‌هایی از جنس گل پخته حمل می‌کردند، برای دورکردن متجاوزان به شهر مکه فرستاد.

نوع موشک: بالستیک برد متوسط
زمین به زمین سوخت جامد

خاستگاه : جمهوری اسلامی ایران

طراح: متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع

وزن ۲۶۰۰۰ کیلوگرم
طول ۱۹ متر
قطر ۱٫۵ متر
موتور: سوخت جامد (دو مرحله‌ای)
برد موثر: ۲۰۰۰ - ۲۵۰۰ کیلومتر

محمد بازدید : 144 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

در 14 مردادماه سردار احمد وحيدي در یک نشست خبري از جزئيات نسل چهارم موشک "فاتح 110" خبر داد و گفت: نسل چهارم موشک فاتح 110 با قابليت نقطه زني و برد بيش از 300 کيلومتر توسط سازمان صنايع هوا و فضاي وزارت دفاع با موفقيت آزمايش شد.


قدرت نقطه زنی در هر نوع شرایط آب و هوایی، افزایش طول عمر موشک، افزایش زمان استقرار موشک مسلح بر روی سکوی پرتاب جهت شلیک به موقع، کاهش زمان تست‌های قبل از پرتاب و حین پرتاب،‌ کاهش زمان ترک موضع پرتاب و عدم نیاز به بازدیدهای دوره‌ای کوتاه مدت از توانمندی‌های مهم این موشک است.

 

محمد بازدید : 158 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

بیست و هفتمین دوره جشنواره علمی خوارزمی صبح امروز با حضور حسن روحانی رییس جمهور در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد که در آن از طراحان سامانه موشک انداز ضدزره ذوالفقار نیز تقدیر به عمل آمد. سامانه موشک انداز ضدزره ذوالفقار که در این جشنواره رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای را به خود اختصاص داد، با مشارک شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) و یکی از دانشگاه های کشور ساخته شده  است.

zolfaghar

این سامانه ضدزره زمینی، برای شلیک و هدایت موشک‌های ضد تانک بُرد بلند نسل سوم در شرایط آب و هوایی نامساعد در روز و شب است که برای انهدام اهداف ثابت و متحرک از جمله تانک‌های مدرن و پیشرفته با زره واکنشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامانه ذوالفقار همچنین می‌تواند انواع خودروها، سنگرهای بتونی و نیز بالگردهای متخاصم را در ارتفاع پست مورد هدف و انهدام قرار دهد. این سامانه با روش پرتوسوار لیزری هدایت موشک را انجام داده و دارای ساختار مختل کننده راداری است.

محمد بازدید : 141 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

د. ویژگی سامانه موشکی سوم خرداد نسبت به سامانه‌های مشابه خود این است که تمام الزامات و تجهیزاتش در یک خودرو جمع شده است. این سامانه در زمینه رادار جستجوگر و رهگیر و موشکی ارتقاء یافته است. سامانه پدافندی سوم خرداد، همزمان ۴ هدف را رهگیری و ۸ موشک طائر را شلیک می‌کند. این سامانه توانایی هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده، بمب افکن و موشک های کروز را تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری دارد.

به گفته یکی از فرماندهای نیروی هوافضای سپاه، سامانه موشکی سوم خرداد (محصول مرکز تحقیقات پدافند راداری سپاه) با سامانه S300 روسی قابل مقایسه است با این تفاوت که بُرد فعلی سامانه ایرانی ۵۰ کیلومتر بوده و بُرد ۱۰۰ کیلومتری و در ادامه، ۲۰۰ کیلومتری آن نیز در دست اجرا است.

سامانه موشکی سوم خرداد + عکس

محمد بازدید : 170 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

دشکا یا به صورت عامیانه دوشکا برای اغلب کسانی که خاطرات سال‌های جنگ تحمیلی را مطالعه می‌کنند و همه علاقمندان به سلاح نامی آشناست. سابقه این تیربار بی‌رحم به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

نمونه‌های اصلاح شده از آن در جنگ 8 ساله تحمیلی عراق با ایران از سوی دو طرف مورد استفاده قرار گرفت. دوشکا هر چند بیشتر برای حمله به اهداف زمینی به کار برده شده است اما طراحان آن توان درگیری با انواعی از اهداف هوایی را نیز مدنظر داشته اند.

از اینرو خرج یا پیشرانه(پراپلنت) موجود در فشنگ های دوشکا انرژی زیادی تولید کرده و گلوله های آن را با سرعت 800 متر بر ثانیه از لوله خارج می کنند که سوختن تمام باروت در داخل لوله این سلاح که ناشی از دقت بالای طراحی آن است به این توانمندی کمک کرده است.تیربار 12.7 میلیمتری

برد این سلاح در برابر اهداف هوایی حدود 1600 متر ذکر شده و بالگردها، هواگردهای بدون سرنشین و هواپیماهایی که در سرعت و ارتفاع پایین پرواز می کنند را باید از جمله اهداف آن بر شمرد.

تیربار حدوداً 33 کیلوگرمی دوشکا بر روی انواع ادوات و خودروها نصب شده است.

چندی پیش نمونه‌ای از این سلاح که با ترکیب 8 قبضه از آن ساخته شده بود به نمایش در آمد که یک تیربار چند لوله با نواخت تیری بالغ بر 4800 تیر بر دقیقه را نوید می‌داد.

این سلاح تمام قابلیت های دوشکای معمولی را دارد اما با افزایش چشمگیر حجم آتش، هدفگیری اهداف کوچک و سریع و مانور دهنده را ممکن می‌کند.

در واقع محدوده بیشتری از فضای آسمان با هر بار شلیک این سلاح تحت پوشش قرار می گیرد. این سلاح به صورت نمونه کششی مشاهده شده است.

نمونه دیگری از تیربارهای 12.7 میلیمتری PKT نام دارد که بیشتر بر روی ادوات زرهی مشاهده شد و به اندازه دوشکا پر استفاده نیست، از اینرو از پرداختن به آن صرف نظر می کنیم.

محمد بازدید : 162 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

موشک بینا یک موشک هوا به سطح و سطح به سطح با هدایت شونده لیزری است.

این موشک که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، یک موشک هدایت شونده لیزری هوا به سطح و سطح به سطح می‌باشد و قابلیت شلیک از هواپیما و انواع سکوی پرتاب زمینی را دارا می‌باشد.

موشک بینا

موشک بینا قادر است اهداف مهمی همچون پل‌ها، تانک‌ها، ادوات جنگی و مراکز فرماندهی دشمن را به دقت مورد اصابت قرار دهد.

سرعت عمل فوق العاده در از بین بردن اهداف مورد نظر، نگهداری آسان و قدرت سریع بکارگیری از ویژگی‌های موشک بینا به شمار می‌رود.

محمد بازدید : 138 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

رادار یک دستگاه رادیویی است که برای مشاهده اجسام و اندازه‌گیری برخی ویژگی‌های آنها توسط امواج الکترومغناطیسی به کار می‌رود.

کاربرد اصلی رادار و محل پیدایش و رشد آن در صنایع نظامی و هوانوردی است و نقش اصلی یک سیستم راداری نظارت بر یک محدوده بزرگ و تشخیص اجسام متحرک، ردیابی اهداف و استخراج مشخصاتی مانند سرعت، ارتفاع و ابعاد اجسام است.

رادار

اصول کار تمام سیستم‌های راداری از جهت فرستند و گیرنده یکسان هستند و در این بین تنها موج ارسالی توسط رادارها هستند که با یکدیگر تفاوت دارند.

در واقع فرستنده امواج خود را به سوی آنتن گسیل می‌کند و این امواج در این بین از یک سرکولاتور عبور داده می‌شوند. در نتیجه امواج فرستاده شده توسط هدف منعکس شده و دوباره از آنتن گیرنده دیگر یا همان آنتن مربوطه، دریافت می‌شوند.

در واقع رادار ابتدا امواج خود را انتشار می‌دهد و در صورتی که مانعی مانند یک شی پرنده در آسمان مقابل امواج قرار داشته‌باشد، امواج ضعیف‌تری را بازتاب می‌دهند.

حال اگر رادار مقداری از این امواج را دریافت کند می‌تواند با ضرب سرعت موج در مدت زمان دریافت موج، فاصله جسم مورد نظر را محاسبه کند.

البته این روش در بخش‌های قبلی گزارش پیرامون روش اندازه‌گیری فاصله با سرعت صوت توضیح داده شد که مطلب مذکور نیز به همان شیوه است.

عملکرد رادار با طول موج پیوسته

رادارها کاربردهای متنوعی دارند که نظارت و رهگیری هواپیماها و موشک‌ها، اجرام فضایی، زمینی و دریایی، کشف مین و اندازه‌گیری سرعت اجسام(لیدار) و هواشناسی نمونه‌ای از آنهاست.

اما رادارها خود دارای سیستم‌های عملکردی متنوعی هستند که هریک در طیف خاصی و ساختار خاصی از تجهیزات کاربرد دارند.
به طور کلی رادارها از نظر ارسال موج دارای دو نوع هستند که سیستم رادار پالسی و سیستم رادار موج پیوسته (سینوسی) دو نوع مذکور هستند.

در اینجا خاطرنشان می‌شود که یکی از انواع سیستم‌های راداری که در گروه رادارهای موج پیوسته (کانتینیوس ویو) قرار می‌گیرد، سیستم رادرای آرایه فازی است که خود در انواع و شاخص‌های گوناگونی که اشاره خواهد شد، ساخته می‌شود.

.

محمد بازدید : 158 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

رادار عصر، راداری با سیستم آرایه فازی سه بعدی است و توسط متخصصان داخلی ساخته شده است. این رادار قابلیت شناسایی همزمان ۱۰۰ هدف را دارد.

از مهمترین مزایای رادار آرایه فازی عصر می‌توان به بکارگیری ترانزیستور در آن اشاره کرد که موجب می‌شود بر خلاف رادارهای با فناوری قدیمی‌تر که از مگنترون در آنها استفاده شده، پس از، از کار افتادن چند ترانزیستور رادار از مدار خارج نشود و تنها بر آن کاهش یابد در صورتی که در رادارهای پیشین و با فناوری قدیمی، رادارها کامل از کار می‌افتادند.

در کاربردهای نظامی، آنتن‌ها راداری آرایه فازی قادر به چرخش لوب اصلی آنتن در زمان های بسیار کوتاه در حد چند نانو ثانیه بوده که امکان قفل بر روی تعداد بسیار زیادی از اهداف را فراهم می‌آورد که البته این کار به کمک رادار‌های پسیو که نیازمند یک حرکت مکانیکی هستند، میسر نمی‌شود.

از این رو گفته می‌شود که رادار عصر قادر به رهگیری 100 هدف به صورت همزمان و مقابله با جنگ الکترونیک است.

در این راستا از رادارهای آرایه فازی اکتیو به طور گسترده در ارتش‌های کشورهای پیشرفته و بر روی هواپیماها و رزم‌ناوها و پایگاه‌های زمینی و متحرک به کار گرفته می‌شود.

در کنار ویژگی‌های مطرح شده، این راداها قادرند تصاویری با کیفیت بسیار بالاتر ارائه دهند و رزولوشن تصویر منتشر شده را به بهترین نحو به نمایش بگذارند که علت آن، امکان باریک نمودن لوب اصلی آنتن است.

این ویژگی‌ها در رادارهایی با نوع موج پیوسته سینوسی امکان‌پذیر است که رادارهای آرایه فازی نیز نوعی از آنها هستند.

از دیگر مزایای رادارهای آرایه فازی که عصر نیز نوعی از آنهاست، می‌توان به قدرت شناسایی بالا و برد زیاد اشاره کرد به طوری که این رادارها می‌توانند اجسامی با سطح مقطع 4 متر مربع را تا شعاع 180 کیلومتری را رصد کنند که البته عصر نیز قادر به چنین کاری است.

البته رادار برد بلند عصر می‌تواند موشک‌های کروز را نیز شناسایی کند و این نشان‌دهنده آن است که این رادار قادر است با اهدافی با سطح مقطع بسیار کم که کروزها نمونه‌ای از آنها هستند، نیز مقابله کند.

محمد بازدید : 176 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)


تصویر
سلاح هجومی انفرادی
مسلسل خودکار و تک تیر
سیستم گلوله گذاری خودکار توسط گاز بازشگتی
خشاب 20 یا 30 گلوله ای  
کالیبر 5.56
برد موثر 450 متر
برد نهایی 2500 متر
نواخت تیر 800 الی 850 گلوله در دقیقه
وزن نوع بلند با خشاب خالی 30 تایی 3.7 کیلوگرم

درباره ما
......
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا ایران پتانسیل ابر قدرت شدن را دارد؟
    ابزار اپلود فایل
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 1,197
  • بازدید کلی : 23,910
  • کدهای اختصاصی